Giv sanserne et boost i det frie

Blog post

Lige pludselig blev det forår og vejrudsigten siger godt vejr for hele weekenden. En oplagt tid til at komme udenfor og opleve verdenen. Maj måned er også den måned med mange konfirmationer, barnedåb og bryllupper hvor jeres barn måske har brug for lidt ekstra støtte for at kunne klare disse sammenkomster.

Man kan i de fleste omgivelser som skoven, stranden, legepladsen osv. lave en masse ”Hard Work”.  Hard work er aktive input til muskler og led ved at presse, skubbe, hive, løfte, bære og “arbejde”. Ved at stimulere muskel-led sansen, får vi en masse beroligende input til vores nervesystem. Brug disse ideer til inspiration når I er på ture ud af huset eller er derhjemme.

I Skoven:

Klatre i træer, klatre op ad træstammer, hoppe fra træstub til træstub, løbe op og ned af skrænter, bygge en hule med store pinde mm.

På legepladsen:

Grave i sandkassen, gynge, klatre i klatrestativet, abegang med armene, klatre op ad rutsjebanen og rutsje ned igen, skubbe hinanden på institutionscykler/vogne hvis de er ude

På stranden:

Grave i sandet, lave et sandslot og bære vand fra havet hen til voldgraven, fylde plastic flasker med vand  blive gravet ned i sandet, lave vejrmøller, finde sten og stable dem mm.

Derhjemme:

Gå trilllebør, støvsuge, feje, slå græs, havearbejde, bære vasketøjskurven, stakke stole, skubbe borde, lave armbøjninger, tovtrækning mm.

Ude i byen:

Skubbe klapvogn, skubbe indkøbsvogn, cykle, bære indkøb i rygsæk,

I kan sikkert finde på mange flere lege sammen med jeres børn.

God weekend og god lejelyst!

• Moesgårdvej 2C, 8270 Højbjerg

• CVR 35564721